Neljanda päeva hommikul uurisid Rannu õpetajad Saksamaa koolide hindamissüsteemi. Selgus, et Saksamaal on väga hea tulemus hinne 1,0 ja veel parem tulemus võib olla lausa 1,4. Samas tähendab hinne 2,4, et õpilane on testi läbinud ja hinne 4,0 on nende jaoks väga halb. Üldiselt õpilastele antakse terve õppeaasta jooksul õpitulemuste kohta tagasisidet ning aasta lõpus sooritavad nad eksameid. Näiteks võib gümnaasiumiõpilasel olla õppeaasta lõpus viie nädala jooksul 25 eksamit: kolm matemaatikas, kaks inglise keeles jne. Kõige kauem kestab ajalooeksam (2h ja 15min), samas on mõni eksam ainult 45 minutit.
Räägiti ka õpetaja ja õpilase vahelisest suhtlusest. Selgus, et õpetajal ei ole õpilasega sõbrasuhet ning nad ei tohi olla ka sotsiaalmeedias omavahelises suhtluses.
Õpetajad tegid läbi praktilised harjutused, mis aitaksid õpilastel saada iseseisvamateks õppijateks. Selleks kasutati prof. Sugata Mitra programmi SOLE (Self Organised Learning Environment). Selle programmi põhjal tuleks anda õpilastele uurimisküsimus, millele nad peavad hakkama vastust otsima ning õpetaja vajadusel suunab neid lisaküsimustega soovitud lahenduseni. Uuringute kohaselt on õpilased targemad, kui õpetajad eeldavad.
Kommentaarid
Postita kommentaar