Otse põhisisu juurde

Ühtsuses peitub jõud

Täna ärkasid ja jõudsid hommikusöögile KÕIK ilma ergutamiseta. Söögiks, nagu ikka, sai teha võileibu ja/või krõbinaid piimaga. 
Kell üheksa hakkasime Matthew'ga erienvaid lõbusaid asju tegema. Päeva märksõnadeks oli töö rühmas, ülesannete jaotamine, täitmine ja koostöö. 
Alustuseks viis Matthew meid õue, et üle rääkida eelmisel päeval räägitu, seejärel pidime moodustama rühmad ning koosseisu valikut põhjendama.


Edasi asusime ülesannete kallale. Esmalt pidime tegema läbi ühe viktoriini, millele vastamine demonstreeris iga rühma koostöö ja tööjaotuse tõhusust. Sellele järgnes analüüs.


Seminari teises pooles moodustasime uued rühmad ja ülesanded olid sellel korral nö füüsilisemat laadi. Näiteks tuli igal rühmal ehitada 36 joogitopsist püramiid ja alustada tuli selle tipust, lisades iga reaga alumisi korruseid. Ülesanne ostuts päris keeruliseks, aga oli samas ka hasarti tekitav. Päris valmis ei saanud püramiid ühelgi rühmal ja lõpuks ehitasime selle ikkagi alt üles. 


Järgmises ülesandes sai iga rühm viis lehte paberit ja neid kasutades tuli mõelda, kuidas neid saaks lennutada võimalikult kaugele. Valmisid erinevad paberlennukid kui ka -kuulid. Kui need valmis, läksime õue tulemust katsetama. "Võitjaks" osutus rühm, kus eriti oskuslik voltija Mihkel valmistas erinevaid lennukeid, mida lennutasid meeskonnakaaslased. Kõige kaugemale lendas üks voolujooneline ja hästi heidetud lennuk. Muidugi järgnes enda ja grupi töö analüüs. 


Viimase ülesandena sai iga rühm klotsi sellesse löödud naelaga ja veel peotäie naelu lisaks. Eesmärk oli panna klotsis oleva naela pea peale võimalikult palju naelu. Ülesanne tundus esialgu kummaline, aga siis hakkasid kõik katsetama. Muidugi ei õnnestunud tegevus eriti kellelgi, aga kui olime saanud piiluda võimalikku lahendust, said peaaegu kõik sellega hakkama. 
Järgnes kokkuvõte seminarist ja lõunasöögi aeg oligi käes. 


Pärast lõunapausi läksime elektroonika töötuppa. Aran andis meile ülesande, milles tuli kasutada eile õpitud oskusi ja teadmisi - valmistada valgusfoor. Selleks pidime oma grupis tegema tööjaotuse, kes programmeerisid, kes tegid jootimistööd. Töö teostamine võttis üsna kaua aega ja nõudis kannatlikkust. 


Kahe päeva tegemistest näeb videokokkuvõtet SIIT

Tänase päeva kokkuvõtte kirjutamisele andsid ideid Janelle-Mia ja Keiri. 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kuues päev, 30.04.2022

Viimasel koolituspäeval oli õpetajatel võimalus külastada Dresdenis asuvat Volkswageni autotehast. Lisaks autotehase külastusele avanes võimalus ringi jalutada Dresdeni vanalinnas. Volkswagenil on mitmeid tehaseid, kus autosid toodetakse. Selles tehases toodeti elektriautosid, täpsemalt mudelit ID.3. Õpetajad said näha auto tootmisliini, kus igal etapil on inimene, kes lisab autole juurde detaile. Kogu tsükkel kestab kokku 12 minutit, mis tähendab, et iga 12 minuti järel saab üks auto valmis. Autotootjate sõnul on see väga aeglane protsess.  ID.3 mudel on võimeline täisakuga maha sõitma umbes 400 kilomeetrit, aga loomulikult oleneb kõik ka auto võimsusest. Paljud vajalikud osad valmistatakse teistes riikides, näiteks ka Ukrainas ja arvestades hetkeolukorda on sealsed tarned peatunud.  Volkswagen ID.3 https://i.ytimg.com/vi/Fhxv7M6icPA/maxresdefault.jpg

Infokoosolek vanematele ja õpilastele

 17. mail toimus infokoosolek vanematele ja õpilastele seoses Erasmus+ õpirändega Saksamaale.  Koosolekul tutvustati lastele ja vanematele projektitoimumise sihtkohta Gut Wehlitzit toetudes sealse koordinaatori esitlusele . Lisaks sellele tutvustati ka Leipzigit, kui järjest arenevat ja kasvavat linna Saksamaal.  Koosoleku lõpus vastati tekkinud küsimustele.