Õpetaja Veiko esindab meie meeskonnas HEV (hariduslikud erivajadused) üksust ja ilmselt seetõttu pakuti talle võimalust külastada Leipzigis asuvat Porsche tehast. Loomulikult ei saanud seda võimalust kasutamata jätta.
Tehas paikneb 400-hektarilisel maa-alal koos 6 kilomeetrise vormeli valmidusega ringraja ja sama pika maastikurajaga. Tehase ehitust alustati aastal 2000 ja on pidevalt suurenemas. Kui algul toodeti siin 90 autot päevas, siis täna väljub tehasest iga päev 600 erinevalt varustatud sportlikku sõidukit, mis on koostatud vastavalt kliendi soovidele. Tehases töötab ligi 4400 inimest ja 400 robotit. Minul avanes võimalus jälgida kogu koosteliini algusest lõpuni ja täiesti üllatav oli, et sellel lõigul kasutati roboteid vaid kahes kohas, klaaside paigaldusel ja “Laulatusel” (nii nimetatakse sõiduki kere ja käiguosa kokkuliitmist liinil). Väga suur osa tööst toimub siiski käsitsi, seda kolmes vahetuses ööpäevringselt. Suurt rõhku pannakse tehases ergonoomikale ja logistikale. Koosteliinil paigaldatakse kerele ligi 5000 detaili ning enamus neist saabuvad tehasesse õigeaegselt ning otse koosteliinile, mitte lattu. Iga valmis sõiduk läbib kvaliteedikontrolli ning territooriumil paikneva testiraja.
Selliste sportlike sõidukitega kohtumist ei saanud kuidagi kasutamata jätta. Järgmiseks kohtumiseks tuleb natuke raha koguda, sest ka ringrajal sõitmine külalistele on teatud raha eest võimalik.
Kommentaarid
Postita kommentaar