Otse põhisisu juurde

Sportlikust huvist lähtuv eriline pärastlõuna

Õpetaja Veiko esindab meie meeskonnas HEV (hariduslikud erivajadused) üksust ja ilmselt seetõttu pakuti talle võimalust külastada Leipzigis asuvat Porsche tehast. Loomulikult ei saanud seda võimalust kasutamata jätta. 


Tehas paikneb 400-hektarilisel maa-alal koos 6 kilomeetrise vormeli valmidusega ringraja ja sama pika maastikurajaga. Tehase ehitust alustati aastal 2000 ja on pidevalt suurenemas. Kui algul toodeti siin 90 autot päevas, siis täna väljub tehasest iga päev 600 erinevalt varustatud sportlikku sõidukit, mis on koostatud vastavalt kliendi soovidele. Tehases töötab ligi 4400 inimest ja 400 robotit. Minul avanes võimalus jälgida kogu koosteliini algusest lõpuni ja täiesti üllatav oli, et sellel lõigul kasutati roboteid vaid kahes kohas, klaaside paigaldusel ja “Laulatusel” (nii nimetatakse sõiduki kere ja käiguosa kokkuliitmist liinil). Väga suur osa tööst toimub siiski käsitsi, seda kolmes vahetuses ööpäevringselt. Suurt rõhku pannakse tehases ergonoomikale ja logistikale. Koosteliinil paigaldatakse kerele ligi 5000 detaili ning enamus neist saabuvad tehasesse õigeaegselt ning otse koosteliinile, mitte lattu. Iga valmis sõiduk läbib kvaliteedikontrolli ning territooriumil paikneva testiraja.


Selliste sportlike sõidukitega kohtumist ei saanud kuidagi kasutamata jätta. Järgmiseks kohtumiseks tuleb natuke raha koguda, sest ka ringrajal sõitmine külalistele on teatud raha eest võimalik.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kuues päev, 30.04.2022

Viimasel koolituspäeval oli õpetajatel võimalus külastada Dresdenis asuvat Volkswageni autotehast. Lisaks autotehase külastusele avanes võimalus ringi jalutada Dresdeni vanalinnas. Volkswagenil on mitmeid tehaseid, kus autosid toodetakse. Selles tehases toodeti elektriautosid, täpsemalt mudelit ID.3. Õpetajad said näha auto tootmisliini, kus igal etapil on inimene, kes lisab autole juurde detaile. Kogu tsükkel kestab kokku 12 minutit, mis tähendab, et iga 12 minuti järel saab üks auto valmis. Autotootjate sõnul on see väga aeglane protsess.  ID.3 mudel on võimeline täisakuga maha sõitma umbes 400 kilomeetrit, aga loomulikult oleneb kõik ka auto võimsusest. Paljud vajalikud osad valmistatakse teistes riikides, näiteks ka Ukrainas ja arvestades hetkeolukorda on sealsed tarned peatunud.  Volkswagen ID.3 https://i.ytimg.com/vi/Fhxv7M6icPA/maxresdefault.jpg

Viies päev, 29.04.2022

Reede oli kokkuvõtete päev. Arutati nädala tegevusi, anti üksteisele tagasisidet ja tutvuti õpilaste eluruumidega.  Päeva ülesanne oli koostada kolleegidele ja koolile tagasiside esitlus projekti kohta, kus antakse ülevaade õpitust ning mida õpilased juunis tegema hakkavad.  Lisaks sellele tutvustati õpetajatele Youtube kanaleid, kust on võimalik vaadelda erinevaid tunde üle maailma. Üks kanalitest on näiteks Lessons In Observation .  Õpetajad said tunnistuse projektikoolituse läbimise kohta. 

Tagasi koju

Hakkaski läbi saama meie aeg Saksamaal Gut Wehlitzis. Laupäeva hommikul pakkisime kohvreid ja kotte, koristasime tube, pesime põrandaid, viisime prügi välja, viisime ka voodipesud pesukorvi. Pärast hommikusööki asusimegi teele. Teekond oli pikk, üle 800 km hotellini Delfina, mis asus Poolas üpris Leedu piiri lähedal. Õnneks sai vahepeal söömas ja tualetis käia või niisama jalgu sirutada. Pühapäeva hommikul startisime juba Poolast, koduni oli nüüd sõita natukene alla 800 km. Bussisõit oli küll pikk ja päevad olid väga palavad, aga siiski mängisime bussis lauamänge, ajasime juttu, tegime nalju ja magasime.  Tagasi Randu jõudsime õhtul kella 20 paiku. Kõik vanemad olid juba meid ootamas. Reis oli pikk ja koduigatsus oli suur, millest tulenevalt valdasid meid nii rõõmu- kui ka kurbusepisarad. Olime õnnelikud, et olime kodus, nägime perekonda, samas olime kurvad, et see vahva õpireis läbi sai ja õpetaja Reet meiega hüvasti jättis.  Kokkuvõtet aitasid koostada Carola ja Liisa. ...