Otse põhisisu juurde

Sportlikust huvist lähtuv eriline pärastlõuna

Õpetaja Veiko esindab meie meeskonnas HEV (hariduslikud erivajadused) üksust ja ilmselt seetõttu pakuti talle võimalust külastada Leipzigis asuvat Porsche tehast. Loomulikult ei saanud seda võimalust kasutamata jätta. 


Tehas paikneb 400-hektarilisel maa-alal koos 6 kilomeetrise vormeli valmidusega ringraja ja sama pika maastikurajaga. Tehase ehitust alustati aastal 2000 ja on pidevalt suurenemas. Kui algul toodeti siin 90 autot päevas, siis täna väljub tehasest iga päev 600 erinevalt varustatud sportlikku sõidukit, mis on koostatud vastavalt kliendi soovidele. Tehases töötab ligi 4400 inimest ja 400 robotit. Minul avanes võimalus jälgida kogu koosteliini algusest lõpuni ja täiesti üllatav oli, et sellel lõigul kasutati roboteid vaid kahes kohas, klaaside paigaldusel ja “Laulatusel” (nii nimetatakse sõiduki kere ja käiguosa kokkuliitmist liinil). Väga suur osa tööst toimub siiski käsitsi, seda kolmes vahetuses ööpäevringselt. Suurt rõhku pannakse tehases ergonoomikale ja logistikale. Koosteliinil paigaldatakse kerele ligi 5000 detaili ning enamus neist saabuvad tehasesse õigeaegselt ning otse koosteliinile, mitte lattu. Iga valmis sõiduk läbib kvaliteedikontrolli ning territooriumil paikneva testiraja.


Selliste sportlike sõidukitega kohtumist ei saanud kuidagi kasutamata jätta. Järgmiseks kohtumiseks tuleb natuke raha koguda, sest ka ringrajal sõitmine külalistele on teatud raha eest võimalik.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kuues päev, 30.04.2022

Viimasel koolituspäeval oli õpetajatel võimalus külastada Dresdenis asuvat Volkswageni autotehast. Lisaks autotehase külastusele avanes võimalus ringi jalutada Dresdeni vanalinnas. Volkswagenil on mitmeid tehaseid, kus autosid toodetakse. Selles tehases toodeti elektriautosid, täpsemalt mudelit ID.3. Õpetajad said näha auto tootmisliini, kus igal etapil on inimene, kes lisab autole juurde detaile. Kogu tsükkel kestab kokku 12 minutit, mis tähendab, et iga 12 minuti järel saab üks auto valmis. Autotootjate sõnul on see väga aeglane protsess.  ID.3 mudel on võimeline täisakuga maha sõitma umbes 400 kilomeetrit, aga loomulikult oleneb kõik ka auto võimsusest. Paljud vajalikud osad valmistatakse teistes riikides, näiteks ka Ukrainas ja arvestades hetkeolukorda on sealsed tarned peatunud.  Volkswagen ID.3 https://i.ytimg.com/vi/Fhxv7M6icPA/maxresdefault.jpg

Infokoosolek vanematele ja õpilastele

 17. mail toimus infokoosolek vanematele ja õpilastele seoses Erasmus+ õpirändega Saksamaale.  Koosolekul tutvustati lastele ja vanematele projektitoimumise sihtkohta Gut Wehlitzit toetudes sealse koordinaatori esitlusele . Lisaks sellele tutvustati ka Leipzigit, kui järjest arenevat ja kasvavat linna Saksamaal.  Koosoleku lõpus vastati tekkinud küsimustele. 

Ühtsuses peitub jõud

Täna ärkasid ja jõudsid hommikusöögile KÕIK ilma ergutamiseta. Söögiks, nagu ikka, sai teha võileibu ja/või krõbinaid piimaga.  Kell üheksa hakkasime Matthew'ga erienvaid lõbusaid asju tegema. Päeva märksõnadeks oli töö rühmas, ülesannete jaotamine, täitmine ja koostöö.  Alustuseks viis Matthew meid õue, et üle rääkida eelmisel päeval räägitu, seejärel pidime moodustama rühmad ning koosseisu valikut põhjendama. Edasi asusime ülesannete kallale. Esmalt pidime tegema läbi ühe viktoriini, millele vastamine demonstreeris iga rühma koostöö ja tööjaotuse tõhusust. Sellele järgnes analüüs. Seminari teises pooles moodustasime uued rühmad ja ülesanded olid sellel korral nö füüsilisemat laadi. Näiteks tuli igal rühmal ehitada 36 joogitopsist püramiid ja alustada tuli selle tipust, lisades iga reaga alumisi korruseid. Ülesanne ostuts päris keeruliseks, aga oli samas ka hasarti tekitav. Päris valmis ei saanud püramiid ühelgi rühmal ja lõpuks ehitasime selle ikkagi alt üles.  Järgmise...