Otse põhisisu juurde

Läbi raskuste tähtede poole

Teise päeva hommikul kogunesime seminariruumi. Esmalt püüdis Matthew meie nimed endale selgeks saada ehk me pidime ennast tutvustama. Seejärel rääkis igaüks oma lemmikmuusikast, lemmiktoidust, millega keegi vabal ajal tegeleb, kuhu keegi tahab tulevikus reisida ning kellega me tahaksime tutvuda. 
Matthew eesmärk on meist nädala lõpuks koolitada meeskonnatöö eksperdid ehk kuidas me saaksime suurepäraseks meeskonnaliikmeks. Selleks moodustasime grupid, kus pidime arutlema, mis võiksid olla 21. ajandi oskused ja mida tahaksime koolis õppida. Pärast arutelu näitas Matthew meile õpetajate rühmatöö tulemusi, mis väga palju meie mõtetest ei erinenudki. 


Järgnevalt oli meie ülesanne panna kirja enda tugevused, nõrkused, meeldimised ja mittemeeldimised. See ei olnud just kõige lihtsam ülesanne. Et me paremini oma tugevusi ja nõrkusi mõistaksime, siis tegime TESTI, mille tulemusena saime teada, mis tüüpi inimene keegi on. 
Viimase asjana arutlemine selle üle, mis on meie unistuste amet.  


Pärastlõunal suundusime elektroonika töötuppa, kus kõigepealt tutvustas mentor Aran meile ennast ning seejärel oli meie kord ennast talle tutvustada. Kui kõik nimed selged, asus Aran meile näitama erinevaid elektroonikakomponente, nt takistit ja LED-pirne. Üheksandikud juba teadsid kõiki neid tarvikuid, kuid enamus seltskonnast ei olnud veel nendega tutvust teinud, seega selgitas Aran, mis asi see takisti üldse on. Tema selgitus oli väga huvitav ning arusaadav, ma poleks elu sees tulnud selle peale, et takistit võiks seletada jõe ja kivi näitel. Seejärel andis Aran meile kõik vajalikud komponendid ning hakkasime harjutama jootmist. Kuna me ei tegele sellega igapäevaselt, siis ei tulnud ka igaühel kohe kõik perfektselt välja. Aran lahendas ka selle väga huvitavalt. Nimelt viis ta meid enda projekti juurde, millega ta vabal ajal tegeleb ning selleks oli maastur. Ta ütles, et ta on oma auto mootorit pidanud 3-4 korda lahti võtma ainult selle pärast, et see ei tulnud tal perfektselt välja. Sellega tahtis ta öelda, kui midagi kohe ei õnnestu, siis tuleb see uuesti teha ning õppida tulebki aeglaselt ning vigadest. Seejärel suundusime tagasi tööpinki ning asusime uuesti tööle, kuid veidi aja pärast teatas Aran, et meie töötuba hakkab läbi saama. Seega sättisime asjad kokku ning jätsime tänaseks hüvasti. Peale huvitavat töötuba oli meil paar tundi vaba aega ning seejärel asusime ühiselt õhtusööki sööma.


Neljanda päeva hommikupoole kokkuvõtet aitas koostada Gert ning õhtupoolse kokkuvõtte koostas Reimo.
 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kuues päev, 30.04.2022

Viimasel koolituspäeval oli õpetajatel võimalus külastada Dresdenis asuvat Volkswageni autotehast. Lisaks autotehase külastusele avanes võimalus ringi jalutada Dresdeni vanalinnas. Volkswagenil on mitmeid tehaseid, kus autosid toodetakse. Selles tehases toodeti elektriautosid, täpsemalt mudelit ID.3. Õpetajad said näha auto tootmisliini, kus igal etapil on inimene, kes lisab autole juurde detaile. Kogu tsükkel kestab kokku 12 minutit, mis tähendab, et iga 12 minuti järel saab üks auto valmis. Autotootjate sõnul on see väga aeglane protsess.  ID.3 mudel on võimeline täisakuga maha sõitma umbes 400 kilomeetrit, aga loomulikult oleneb kõik ka auto võimsusest. Paljud vajalikud osad valmistatakse teistes riikides, näiteks ka Ukrainas ja arvestades hetkeolukorda on sealsed tarned peatunud.  Volkswagen ID.3 https://i.ytimg.com/vi/Fhxv7M6icPA/maxresdefault.jpg

Viies päev, 29.04.2022

Reede oli kokkuvõtete päev. Arutati nädala tegevusi, anti üksteisele tagasisidet ja tutvuti õpilaste eluruumidega.  Päeva ülesanne oli koostada kolleegidele ja koolile tagasiside esitlus projekti kohta, kus antakse ülevaade õpitust ning mida õpilased juunis tegema hakkavad.  Lisaks sellele tutvustati õpetajatele Youtube kanaleid, kust on võimalik vaadelda erinevaid tunde üle maailma. Üks kanalitest on näiteks Lessons In Observation .  Õpetajad said tunnistuse projektikoolituse läbimise kohta. 

Infokoosolek vanematele ja õpilastele

 17. mail toimus infokoosolek vanematele ja õpilastele seoses Erasmus+ õpirändega Saksamaale.  Koosolekul tutvustati lastele ja vanematele projektitoimumise sihtkohta Gut Wehlitzit toetudes sealse koordinaatori esitlusele . Lisaks sellele tutvustati ka Leipzigit, kui järjest arenevat ja kasvavat linna Saksamaal.  Koosoleku lõpus vastati tekkinud küsimustele.