Otse põhisisu juurde

Sõda Leipzigi linna all, mida täna ei olnudki

Hommikune ärkamine oli raske. Pärast hommikusööki kogunesime koos Rumeenia grupiga sissejuhatavale infotunnile. Meie mentor Matthew rääkis veelkord kohalikest reeglitest ja Gut Wehlitzist. Seejärel tutvustati õppekeskust ja selle ümbrust. Kahjuks oli hommik üsna jahe ja vihmane. 

Pärast lõunasööki sõitsime Leipzigisse. Esmalt oli aega suveniire osta ja natukene omapäi ringi vaadata. Siis tuli meie juurde giid Johann, kes rääkis Leipzigi ajaloost ja näitas meile vanalinna. Linnatuuril saime teada, et Leipzig on olnud väga rikas kauba- ja tööstuslinn uhkete hoonetega, mis kahjuks II maailmasõja ajal hävisid. Linn kuulus endise Ida-Saksamaa koosseisu ja siit said alguse kahe Saksamaa taasühinemist tugevasti mõjutanud sündmused. Tänaseks on paljud hävinud hooned taastatud või uued asemele ehitatud ning linn on praegu Saksamaal suuruselt kaheksandal kohal (u 600 000 elanikku). Nägime mitmeid ajaloolisi kirikuid, kaupmeeste hooneid, ülikooli, väljakuid, parke jne. Linnaga seotud tuntud isikutega aitasid tutvuda mitmed skulptuurid ja ausambad, näiteks helilooja Bach, kirjanik Goethe jt. Pärast Fausti varba silitamist jäi vihm järgi ja päike tuli välja. 


Õhtul oli kavas võrkpalli mängimine ja filmi vaatamine. 

Kolmanda päeva kokkuvõtte tegemisel olid abiks Kristina ja Kirke.  


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kuues päev, 30.04.2022

Viimasel koolituspäeval oli õpetajatel võimalus külastada Dresdenis asuvat Volkswageni autotehast. Lisaks autotehase külastusele avanes võimalus ringi jalutada Dresdeni vanalinnas. Volkswagenil on mitmeid tehaseid, kus autosid toodetakse. Selles tehases toodeti elektriautosid, täpsemalt mudelit ID.3. Õpetajad said näha auto tootmisliini, kus igal etapil on inimene, kes lisab autole juurde detaile. Kogu tsükkel kestab kokku 12 minutit, mis tähendab, et iga 12 minuti järel saab üks auto valmis. Autotootjate sõnul on see väga aeglane protsess.  ID.3 mudel on võimeline täisakuga maha sõitma umbes 400 kilomeetrit, aga loomulikult oleneb kõik ka auto võimsusest. Paljud vajalikud osad valmistatakse teistes riikides, näiteks ka Ukrainas ja arvestades hetkeolukorda on sealsed tarned peatunud.  Volkswagen ID.3 https://i.ytimg.com/vi/Fhxv7M6icPA/maxresdefault.jpg

Viies päev, 29.04.2022

Reede oli kokkuvõtete päev. Arutati nädala tegevusi, anti üksteisele tagasisidet ja tutvuti õpilaste eluruumidega.  Päeva ülesanne oli koostada kolleegidele ja koolile tagasiside esitlus projekti kohta, kus antakse ülevaade õpitust ning mida õpilased juunis tegema hakkavad.  Lisaks sellele tutvustati õpetajatele Youtube kanaleid, kust on võimalik vaadelda erinevaid tunde üle maailma. Üks kanalitest on näiteks Lessons In Observation .  Õpetajad said tunnistuse projektikoolituse läbimise kohta. 

Tagasi koju

Hakkaski läbi saama meie aeg Saksamaal Gut Wehlitzis. Laupäeva hommikul pakkisime kohvreid ja kotte, koristasime tube, pesime põrandaid, viisime prügi välja, viisime ka voodipesud pesukorvi. Pärast hommikusööki asusimegi teele. Teekond oli pikk, üle 800 km hotellini Delfina, mis asus Poolas üpris Leedu piiri lähedal. Õnneks sai vahepeal söömas ja tualetis käia või niisama jalgu sirutada. Pühapäeva hommikul startisime juba Poolast, koduni oli nüüd sõita natukene alla 800 km. Bussisõit oli küll pikk ja päevad olid väga palavad, aga siiski mängisime bussis lauamänge, ajasime juttu, tegime nalju ja magasime.  Tagasi Randu jõudsime õhtul kella 20 paiku. Kõik vanemad olid juba meid ootamas. Reis oli pikk ja koduigatsus oli suur, millest tulenevalt valdasid meid nii rõõmu- kui ka kurbusepisarad. Olime õnnelikud, et olime kodus, nägime perekonda, samas olime kurvad, et see vahva õpireis läbi sai ja õpetaja Reet meiega hüvasti jättis.  Kokkuvõtet aitasid koostada Carola ja Liisa. ...